انواع بازدید سایت چیست؟

تمام اصول سئو سایت با این هدف پیش می رود که میزان ترافیک و بازدید سایت افزایش یابد. در این صورت این سایت در رنکینگ گوگل، در رتبه مناسبی قرار خواهد گرفت. البته قبلا هم گفته شده است که وجود هر کاربری برای سایت مناسب نیست بلکه تنها کاربر ثابت، می تواند به طور موفقیت آمیزی، رتبه سایت شما را بالا ببرد در حالی که تاثیر آن ماندگار است. اما نکته جالب که لازم است بدانید، طبق اصول سئو و نظر همیدفدایی، بازدیدهای سایت به دو نوع تقسیم می شوند:

۱- بازدیدهای واقعی (ارگانیک)

این نوع بازدید مربوط به زمانی می شود که در نتیجه جست و جوی کاربر از گوگل حاصل می شود.

۲- بازدیدهای خریداری شده

در این حالت، شما به گوگل هزینه ای پرداخت می کنید تا لینک سایت شما را در قسمتی از صفحه خود تبلیغ کند و با این کار شما تبلیغات انجام داده اید در نتیجه علنا بازدید را خریداری کرده اید.

خرید بازدید سایت بین وبسمترها اهمیت زیادی یافته بود زیرا سریع تر می توانستند رتبه خود را در گوگل بالا ببرند ولی این کار معایبی دارد که توصیه می شود خرید بازدید صورت نگیرد:

۱- ممکن است بازدیدها واقعی نباشد.

گاهی اوقات وبمسترها، بسته های بازدید خریداری می کنند و تا چند روز مشاهده می کنند که سریعا رتبه ان ها افزایش یافته ولی پس از آن افت و بازگشت مجدد به خانه اول را مشاهده خواهند نمود. این نشان می دهد که کاربها واقعی نبوده اند زیرا اگر این گونه بود باز هم در روزهای آتی، از سایت شما بازدید می کردند.

۲- بازدید ها واقعی است ولی ارتباط با سایت شما ندارد.

اگر فرض کنیم که بازدیدها هم واقعی باشد، ولی اگر کاربر به موضوع سایت شما علاقه ای نداشته باشد، باز هم تاثیر نخواهد داشت چون این بازدیدها هدفمند نیستند. در این صورت این کاربرها، سریعا سایت شما را ترک می کنند. در نتیجه ضریب بازگشت سایت شما بالا می رود و این مسئله برای گوگل بدان معنا است که کیفیت سایت شما پایین است در نتیجه تاثیر منفی بر رنکینگ سایت شما خواهد گذاشت.

۳- افزایش بازدید، سودی برای شما ندارد.

این مسئله درباره سایت هایی که فروش محصول دارند خیلی مهم است. زمانی که شما تمایل دارید بازدید سایت خود را بالا ببرید مسلما برای این است که فروش محصول شما زیاد شود. پس اگر کاربرها غیر واقعی باشند، نه تنها سودی برای شما ندارند بلکه هزینه شما برای خرید بازدید هم هدر رفته است.

برندگان و کاندیداهای سال ۱۳۹۴ جشنواره وب و موبایل ایران

آموزش آنلاین

ساعاتی پیش منتشر شد / رونمایی از نرم افزار پیام رسان گوگل در ۲۰۱۶…

اولین مطلب وبلاگم رو اختصاص میدم به این خبر توووپ.

ساعاتی پیش گوگل(هولدینگ الفابت) خبر از طراحی نرم افزار پیام رسانی را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که علاوه بر انجام اقدامات معمول یک نرم افزار چت حاوی رباتی برای پاسخ به سوالات کاربران میباشد.

البته انجام و راه اندازی این اپلیکیشن هرچند صددرصد نیست ولی گوشه ای از امکانات مطرح شده این روبات و نرم افزار :

  • جستجوی مطلب
  • پاسخگویی سوالات با برترین جواب های کاربران
  • ارائه لینک در صورت نداشتن جواب مناسب
  • پاسخگویی در مورد آب و هوا
  • پاسخگویی در مورد اطلاعات یک رستوران خاص و …

گوگل با اینکه نرم افزار Hangout را داراست ولی همچنان اکثر کاربران ترجیح میدهند از مسنجر فیسبوک استفاده نمایند و میتوان اعلام چنین خبری از سوی گوگل را رقابت با ربات M در نرم افزار چت فیس بوک (در حال آزمایش) دانست.

پس باید منتظر ماند و دید آیا گوگل میتواند علاوه بر افزایش قدرت خود در ارائه مطالب در موتور جستجو، جای دیگر اپلیکیشن ها(مانند تلگرام در ایران و فیسبوک مسنجر ) را بگیرد…

طی پیش بینی های انجام شده این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۶ به طول می انجامد.

منبع : وال استریت ژورنال / خلاصه شده توسط حمیدفدایی