تجربه نگاری : آشنایی با فارکس، آموزش کار با فارکس و کسب درآمد دلاری

 

فارکس و حقایق:

  • فارکس بستریست برای تبدیل ، خرید و فروش ارز کشورهاست. به بازار ارز Forex ، Fx ، Retail Forex و Spot Fx هم گفته میشود.
  • حجم معاملات بازار فارکس در حال حاضر ، به بیش از ۵٫۳ تریلیون دلار آمریکا میرسد. بزار بورس نیویورک که بزرگترین بازار خرید و فروش سهام در دنیاست ، تنها ۲۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد که در مقابل حجم معاملات فارکس هیچ به نظر میرسد!
  • خصوصیت دیگر بازار فارکس ، این است که متعلق به یک کشور خاص یا سازمان مالی و بانک خاصی نیست، یعنی توسط ارگان تنهایی اداره نمیشود. اقتصاددانان فورکس را یک بازار بین بانکی یا OTC می نامند.
  • ساعت کاری فارکس ۲۴ ساعته است. به غیر از شنبه ها و یکشنبه ها که در دنیا آخر هفته محسوب میشود، در تمام ساعات هفته میتوانید معامله کنید.
  • صبح دوشنبه ، در شروع هفته ، با شروع ساعت کاری شهرهای سیدنی و ولینگتون ، بانکها شروع به دادن داده های قیمتی میکنند و بدین شکل فارکس شروع به کار میکند. بعد از نیوزلند و استرالیا – با گردش زمین ، ژاپن و بعد هم اروپا و در آخر هم آمریکا شروع به کار می کنند. وقتی روز برای آمریکا به پایان میرسد ، برای استرالیا شروع روز خواهد بود و این سیکل ادامه پیدا میکند.
  • حدود ۱۵-۱۰ سال پیش ، باید حضوری یا نهایتا تلفنی برای خرید و فروش ارزها اقدام میکردیم. اما الان با وجود گسترش اینترنت ، هوش مصنوعی و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در خانه ها و ادارات ، تنها برای انجام معامله یک کلیک کافیست ، تا در هر لحظه وارد معامله شوید.
  • با توجه به گسترش تکنولوژی ، همه کس در تمام نقاط دنیا به ریز حجم معاملات و قیمت سهام ها و کالاها و ارزها و اخبارهای اقتصادی ، مالی و سیاسی دسترسی دارند. و با توجه به این دیتاها در فرصت های مناسب اقدام به خرید و فروش در فارکس می کنند.

من شخصا مدتی که فارکس کار می‌کردم با سایت آلپاری ترید می‌کردم و برای واریز و برداشت هم از وب مانی استفاده می‌کردم

شما هم می‌تونید از اینجا در سایت آلپاری عضو بشید

مهم: پیشنهاد می‌کنم حتما پس از عضویت نرم افزار موبایلی یا وب آلپاری (fix-contractstrader) رو نصب کنید و حداقل برای ۱۵ روز از نسخه Demo استفاده کنید تا نکات موردنیاز برای تحلیل رو بتونید امتحان کنید

کارگاه گیمیفیکیشن و هک رشد در مشهد / ۲۱ خرداد ۹۸

با سلام و احترام

به دعوت دوستان مجموعه فعال فراسان، در ۲۱ و ۲۲ خرداد ۹۸ در شهر مشهد کارگاه ۶ ساعته گیمیفیکیشن و هک رشد خواهم داشت.

محل برگزاری:
مشهد – بلوار دانش آموز – دانش آموز ۱۳ – پلاک ۳۸۴

زمان برگزاری:
۲۱ و ۲۲ خردادماه
ساعت ۱۴ الی ۱۷
مدت زمان دوره : دو جلسه ۳ ساعته

در این کارگاه از هک رشد و تاثیرش در رشد کسب و کارها صحبت میکنیم و در بخش های دیگه هم سراغ عشق خودم یعنی گیمیفیکیشن میریم که کلی حرف و نمونه و مثال و داستان دارم که از الان هیجان تعریف کردنشونو دارم.

اگر مشهد هستید و دغدغه رشد و تمایز کسب و کار خودتون در بازار رو دارید حتما ثبت نام کنید و در کارگاه حاضر بشید.

 برای ثبت نام در کارگاه گیمیفیکیشن و هک رشد اینجا کلیک کنید

هک رشد چیست؟

هک رشد (Growth hacking) چیست؟

هک رشد (Growth hacking) از مفاهیم جدیدی است که در دنیا رواج یافته است و بسیاری از افراد تعریف دقیقی از آن را نمی دانند.
برخی تصور می کنند که هک رشد نوعی از بازاریابی است و برخی دیگر هم فکر می کنند هک رشد آینده کسب و کارها و محصولات اینترنتی است، برای تعریف دقیق هک رشد بهتر است ابتدا تاریخچه و نحوه پیدایش آن را بررسی کنیم.

هکر رشد، یا در اصلاح دقیق‌تر رهبر هک رشد (Growth Hacking Leader) کسی است که رهبری این فرایند چالشی را به عهده می‌گیرد. در حقیقت وظیفه پیاده‌سازی دانش افرادی که در گروه‌های هک رشد قرار دارند با وی است و رهبر هک رشد، با تکیه‌بر اختیاراتی که از مدیرعامل مجموعه دریافت می‌کند، می‌تواند تا حد زیادی از ایده پردازی کارکنان استفاده کرده و سرعت شناسایی مشتریان را افزایش دهد.

تاریخچه هک رشد

اجازه دهید داستان را از همان اول تعریف کنم. چه شد که مفهوم هک رشد و هکر رشد متولد شد؟

اصطلاح هک رشد در سال ۲۰۱۰ توسط شان الیس ایجاد شد. وقتی از او پرسیده شد چرا این اصطلاح را ایجاد کرده‌ای، این طور جواب داد:

به خاطر سرخوردگی و ناکامی‌ام در استخدام کسی که بتواند در استارتاپ‌ها جایگزین خودم شود.

هکر رشد کسی است که فکر و ذکرش همه‌ی همّ و غمش متوجه رشد بهبود کسب‌و‌کار است.

سین الیس به چندین شرکت کمک کرده بود تا به رشد خارق العاده ای دست پیدا کنند و هنگامی که استارت آپ ها به دنبال رشد تعداد کاربران و مشتریان خود بودند، به سراغ او می رفتند. سین الیس هم در ازای دریافت پول به آن ها استراتژی های اختصاصی برای رشد سریع کسب و کارشان را می داد.

او سیستم های مورد نیاز برای رشد سریع را در شرکت ها راه اندازی می کرد، فرآیندها و ایده اصلی را نیز در اختیار مدیران استارت آپ ها قرار می داد و زمانی که می خواست شرکت را ترک کند مشکل اصلی بوجود می آمد! او وقتی به دنبال جایگزین برای خود می گشت رزومه هایی متفاوت و گاها نامرتبط دریافت می کرد. خیلی از این افراد مدرک بازاریابی داشتند و با اینکه دارای تجربه کاری هم بودند ولی همیشه یک چیزی را کم داشتند. سین الیس می دانست روشی که برای رشد استارت آپ ها به کار می برد با اصول و تکنیک های سنتی بازاریابی تفاوت دارد و اگر کار را به بازاریابان معمولی بدهد نتیجه خوبی بدست نمی آید.

هکر رشد شخصی است که جهت فعالیت هایش همواره در راستای رشد است و کاملا مانند قطب نما، همیشه به سمت شمال نشانه میرود!

هکر رشد با سطوح مختلف دانشی از برنامه نویسی و دولوپ، مارکتینگ و بازاریابی و آنالیز و تحلیل داده ها نقشی اساسی در پروژه ها و رشد آنها دارد.

هر فعالیتی که هکر رشد انجام میدهد با شاخص های تاثیرگذاری بر میزان رشد سنجیده میشود. اهمیت وجود چنین شخصی برای رشد پایدار یک استارتاپ یا هرگونه کسب و کار نوپا بسیار زیاد است.
کسی که توانایی ایجاد ارزشهای کلید و مزیت های رقابتی برای شما را داراست. همچنین زمانی که قصد دارید عواملی که در رشد استارتاپ به طور مستقیم موثر نیستند را شناسایی و کنار بگذارید ، یک هکر رشد یا حتی یکی از کارمندان خودتون که مهارت کافی در زمینه رشد بدست آورده خیلی راحت تر و سریعتر از یک بازاریاب میتواند این کار را برای شما انجام دهد.

تمام تصمیمات هکر رشد در جهت رشد اتخاذ میشود. هر استراتژی یا تاکتیک و یا ابتکاری که به خرج میدهد به امید رشد بیشتر هست. البته بازاریابان سنتی هم به رشد توجه دارند اما نه با این تمرکز و شدت توجه یک هکر رشد! دقت کنید که قدرت هکر رشد در شدت تمرکزش در انتخاب تنها یک هدف و نادیده گرفتن سایر مسایل دیگر به جز رشد است .به همین خاطره که میتواند به مهمترین نیاز دوران آغازین یه استارتاپ یعنی رشد با موفقیت پاسخ دهد.
تمرکز دقیق بر روی مقوله رشد موجب ظهور ابزارها، تکنیکها و شیوه های متنوعی ویژه رشد شده است که چنین ابزارهایی برای بازاریابان وجود ندارد و این گونه ابزارها باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر فیلدهای کاری یک بازاریاب و هکر رشد در آینده خواهد شد.