چگونگی تولید محتوای ارزشمند + چک لیست بررسی آن

در حال حاضر ارزش تولید محتوای با ارزش بر کسی پوشیده نیست و تاثیر آن بر جایگاه سایت ها و کسب و کارها در موتورهای جستجو نیز غیرقابل کتمان است پس برای دیدن شدن در نتایج جستجوی مخاطبین، باید محتوای ارزشمند، باکیفیت و جذاب در مدت زمان مناسب ارائه گردد.

در چک لیست زیر سعی کرده ام بصورت خلاصه اما کاربردی، شاخص هایی برای سنجش میزان تاثیرگذاری و ارزش محتواهای تولیدی را ارائه دهم.

آيا مخاطبین به دنبال چيزي هستند كه شما در مورد آن مي‌نويسيد؟
آيا مخاطبین از مقاله شما بهره ای خواهند برد؟
چه چيزي در مورد مقاله یا محتوای شما خاص است؟
تيتر مطلب به درستی تنظیم شده است؟
آیا از خلاصه ی تمیز و جذاب و کوتاه استفاده شده است؟
آیا از کلیدواژه های کلیدی در متن استفاده شده است؟
تیترهای فرعی را به درستی به کار برده اید؟
متن های پاراگراف ها به اندازه کافی کوچک هستند که باعث خستگی مخاطب نشوند؟
آیا از تصاویر به درستی و مرتبط استفاده شده است؟
آیا مطلب جاری به مطالب قبلی که از لحاظ محتوایی مرتبط هستند لینک شده است؟
آیا در ارائه مفهوم ها و واژه های ارائه شده، به واژه های خارجی و منابع آن لینک شده است؟
آیا برای محتوای مدنظر، متا و کلمات کلیدی مناسب انتخاب شده است؟
آیا مخاطب در متن به انجام عمل یا اقدامی برای ارتباط بیشتر یا خرید دعوت شده است؟

در صورت هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره با بنده در تماس باشید 🙂