حتماً برای شما هم پیش اومده که از کارکردن با بعضی از کارفرماها عصبی شدین و از خیر پول و زمان و انرژی که صرف کردین گذشتین!
نکته مهم ماجرا که در پس این مطلب هست را فراموش نکنید:
“این مطلب تنها در مورد افراد، فریلنسرها و پیمانکارانیست که مهارت و مسئولیتپذیری مناسب انجام پروژه را دارند.”
در این مقاله ۲۰ نشونهی یک کارفرمای خوب رو ذکر کردم. در واقع یک مدیر و کارفرمای خوب باید به موارد زیر توجه کرده باشه!
۱- به کارمنداش قوت قلب میده
بابا آدم اگه تشویق نشه، انگار داره تو خلا کار میکنه. یه دمت گرم، یه “دمت گرم چقدر باحالی” میتونه کوه جابجا کنه.
۲- اختیار میده، کنترلچی نیست
بذار آدم کارشو بکنه، اگه قرار باشه همه چی رو تو چک کنی که دیگه چرا تیم ساختی؟ «وارن بافت» هم گفته دیگه؛ کاربلدا رو بگیر، کمتر مدیریت کن.
۳- مهارت و استعداد رو میشناسه
بلده کی چه کاری خوب بلده و همون کارو میده بهش. نمیاد کارو بده به یکی که اصلن حوصلهش رو نداره.
۴- مسئولیت اشتباهاتشو گردن میگیره
اگه خراب کرد، قایم نمیشه پشت تیم. میگه “بابا اشتباه از من بود”. آدمم دلش گرم میشه به همچین مدیری.
۵- با کارمنداش مهربونه
همه که ربات نیستن. آدمیزاده. باید بشه راحت حرف زد، درددل کرد. اونجاست که کار تیمی شکل میگیره.
۶- خوب ارتباط میگیره
یعنی میگه چی میخواد، کی میخواد، چطور میخواد. نذار کارمندت خودش حدس بزنه!
۷- جلسه رو الکی نمیگیره
جلسه باید حرف حساب داشته باشه. نکه وسط کار ملت رو بکشه جلسه، ۲ ساعت حرف مفت. جلسه خوب روح میده.
۸- رو پیروزیهای کوچیکم ذوق میکنه
نگو “خب که چی؟”. همون یه قدم کوچیک به سمت هدف بزرگ، کلی میارزه. یه دست مریزاد بگو.
۹- شنونده خوبه
حرف کارمندشو میشنوه، دل و دماغ آدم واسه کار کردن بیشتر میشه.
۱۰- تهدیدا رو فرصت میکنه
یه بحران اومد؟ جا نزن. قوی بمون. خودتو و تیمتو نشون بده.
“آدم تو سختیا ساخته میشه”
۱۱- واسه موفقیت سازمان هرکاری میکنه
یعنی اگه لازم باشه، میز و پست هم ول میکنه میاد وسط میدون. مهم اینه مجموعه جلو بره.
۱۲- خودش گاهی دست به کار میشه
نه همیشه، ولی میدونه کی باید خودش دست بگیره و یاد بده. کی باید عقب وایسه.
۱۳- سریع تشویق میکنه
کار خوبو بذار همون موقع بگی. فردا و پسفردا نذار. آدم حالش خوب میشه.
۱۴- فضای سالم و دوستانه میسازه
نه دورویی، نه زیرآب زنی، نه حاشیه. یه محیط باحال که همه حال کنن.
۱۵- انعطافپذیره
میفهمه کارمندشم آدمه. زندگی داره. بلد باشه جاهایی کوتاه بیاد.
۱۶- تفویض اختیار بلده
میدونه کی چی بلده. اعتماد میکنه، کار میده، خودش نفس میکشه.
۱۷- اهل مشورته
نمیگه من عقل کلم. از بچهها میپرسه. ایده میگیره. همین تیمو قوی میکنه.
۱۸- منصفه
فرقی بین آدمها نمیذاره. چاپلوس و پارتیدار پیشش عددی نیست. عدالت داره.
۱۹- شایعهپراکن و حاشیهساز رو جا میزاره
حرف مفت و شایعه رو راه نمیده تو تیم. چون میدونه انرژی منفی تیمو میترکونه.
۲۰- تو بحرانا خونسرده
وقتی اوضاع قمر در عقرب شد، جا نمیزنه. آرومه. به تیم اعتماد داره. دستپاچه نمیشه.
اگه اینا رو داری، بدون با یه کارفرمای خفن کار میکنی.
اگه کارفرمایی و نداری؟
بابا وقتشه یه دستی به کارت بکشی. دیر نیست.
من خودم همهجا که اینا رو اجرا کردم، دیدم چقدر تیم جون گرفت.
حالا تو هم اگه تجربه باحالی داری، بیارش اینجا.
با هم بخندیم، یاد بگیریم. اینجوری حال کار خوبه رفیق! 😎✌️